Photo by Hanson Lu on Unsplash
MARKEDSFØRING

Hvordan selger du dine produkter?

Mange kjører seg fast i et spor og benytter den metoden de alltid har brukt fordi den tilsynelatende fungerer. Men er dette riktig måte å tenke på, eller kan det finnes nye virkemidler og innfallsvinkler man kan bruke? Og hva om du ved å gjøre dette kan øke omsetningen vesentlig?

I min tjue år lange karriere i markedsføringsbransjen er det en ting jeg ofte ser gjentar seg. Når bedrifter skal markedsføre sine produkter, enten på sine nettsider, i en DM eller i en annonse vil de aller helst vise frem hele produktspekteret de har tilgjengelig med en gang.

Mange tenker «nå har vi en gylden mulighet vi må utnytte» og fronter så mange produkter som mulig, gjerne med hver sin prisbombe og kommunikasjon. Men fungerer dette? Kjøper kundene produktene dine når du markedsfører dem på denne måten?
Jeg er ganske sikker på at de ikke gjør det. Min erfaring er at denne formen for markedsføring er utdatert og derfor fungerer lite tilfredsstillende. Hvorfor mener jeg dette?

Hver eneste dag blir dine kunder bombardert med denne typen kommunikasjon, og opplever dette som støy. Støy som de over tid har lært seg å ignorere. Mennesker ønsker enkel og tydelig kommunikasjon. Bruker du ressurser på å kommunisere verdien av et produkt, og hva det kan gi kunden vil det gi større mulighet for økt omsetning. Jeg anbefaler derfor at du fokuser på å kommuniserer et produkt eller tema av gangen. På denne måten bygger du over tid kundens tillit til varen eller tjenesten du selger. Ved å oppnå tillit tilfører du produktet ditt en merverdi, og som kunde ønsker man valuta for pengene. Slik fanger du oppmerksomheten til potensielle kunder


Ta kontakt, så tar vi en hyggelig prat, og finner den profileringsmodellen som passer akkurat deg.

Sanzero Designbyrå ønsker å hjelpe ditt firma med å realisere dine mål.
Kontakt oss så tar vi en hyggelig prat sammen, og får dette til.
(+47) 93 25 13 66 || per.koch@sanzero.no